Social Icons

blogger widget

Pages

Saturday, January 14, 2006

Salam Korban

Salam sejahtera, berakhir sudah Aidil Adha bermakna hampir berakhir jua suatu tahun Hijrah. Semoga amalan qurban kita diterima oleh Allah Taala.. Aku ada la buat qurban sikit.. First time.. memang seronok sangat2..Lembu yang kitorang sembelih tu garang skt. Dengar khabar dia hampir2 nak tanduk pakcik aku sehari sebelum raya. Pagi2 lagi aku bergegas bangun pergi rumah uncle yg sakit gout.. cucuk dia dengan voltaren sebab dia kena iringi sultan Kelantan utk majlis qurban.

Lepas tu aku balik rumah cepat2 mandi manda utk solat raya, aku kena jemput wife kat hospital, dia oncall malam raya..mujur tak busy sgt.

Kitorang sampai kat masjid imam tengah habiskan fatihah rakaat pertama. Habis khutbah, kami balik kampung utk prgram sembelih qurban.

Aku sempat buat semua benda dari tengok lembu kena sembelih, lapah daging, potong daging utk dibahagi2kan sampailah tengah hari. pastu pakat makan daging anak-beranak. seronok. Pastu aku terus tidur kepenatan..

Alhamdulillah, a nice day to remember. May Allah accept my qurban.. Let's make it our annual event to help those in needs!

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

jjjhhbkjljljl;k
 
Blogger Templates