Social Icons

blogger widget

Pages

Sunday, June 13, 2004

Berakhirnya satu Sabtu..

Sabtu berakhir sudah. tiada bicara buat melakar pengalaman rasa.. aku bangun awal, kemas bilik, vacuum karpet, susun buku, susun kotak, basuh baju, kutip sampah, susun cd, kemas katil, masak maggi, layan kartun jepun dan tido.. aku banyak melayan urusan duniaku, tapi ke mana perginya urusan akhiratku.. hari bertambah demi hari, tapi amalanku tak pernah bertambah, makin kurang ade la.. dosa menggunung tinggi, taubat jarang sekali, karat kat kalbu jarang2 kusental dengan zikrullah walaupun itulah namaku.. aduhai

mengenang rasa yang tak begitu mengundang jelira, membuat aku termenung seketika.. apakah aku 10 20 tahun lagi? adakah masih abechique, atau hanya jasad tak bernyawa mereput dimakan ulat2 tanah, busuk jijik dan meloyakan?

Adakah aku tenang di alam arwah atau jenuh dibaham hukuman dunia.. aduhai akhirat.. duhai akhirat.. moga tersisa RahmatMu Ya ALlah!

Mengenang susasana hati, perlahan kucapai Hizbul Bahr dan Ratib al Haddad, moga ada sedikit bekal kiranya...

Ya Allahu biha.. Ya Allahu Biha.. Ya Allahu biHusnilkhatimah..

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

jjjhhbkjljljl;k
 
Blogger Templates