Social Icons

blogger widget

Pages

Friday, June 11, 2004

Terkenang semasa lalu..

masa kecik2 aku suka main bola kat padang belakang rumah. bile petang ajer, lepas asar, kitorang akan cepat2 pi padang bola main bola.. aku tak pandai main bola tapi suka main bola.. tu dulu la. sekarang, aku tak suka main bola dan tak reti2 nak main bola. maka pergila aku pada setiap petang mempermainkan bola itu. ramai kawan aku yang turut sama menyertai permainan bola. aku boleh tunjuk terer sebab budak2 lain sumernye kecik2 lagi.. baya baya bawah aku. jadi aku pun kira bolehlah score gol byk2.. saingan aku adalah sorang budak ni, nama dia akmal.. mak oi.. dia ni dahlah nakal, licik sungguh bawak bola.. mmg aku penat giler kalau nak kejar dia ni.. dan dia mmg lagi handal main bola dahler lagi muda 2 tahun dari aku.. ni berlaku masa aku darjah 5 atau enam gitu lah.. tapi kat sekolah lain plak citernyer.. aku langsung tak pandai nak main bola.. bolehla main sket2 tapi nak jadi hero kat padang tu alamat kiamat ler.. aku berkira2 bahawa genetik kaki bangku mmg ada dlm darah aku.. sebabnya abang2 aku sumernya tak berapa pandai nak main bola tapi diorang pandai plak bab2 belajar nih.. yang adik2 aku ni plak lain citernye.. pandai sungguh main bola, tapi bab belajar hampess...

bila dah main bola ni, tau2 ajelah main style kampung punyer.. mana nak pakai kasut apatah lagi shin pad etc.. maka hitam legam kaki aku kena debu2 tanah.. kadang tu, luka kaki kena kaca pun ada..yang paling teruk kalau kena paku.. aduh mak.. itu mmg dasat sungguh.. takde harapan la nak jadi Ronaldo.. fuh, kalau dah main, tu... aku yang putih akan jadi merah macam udang kena bakar la.. sumer budak dk tegur muka aku yg dah jadi macam org makan sambal cili padi.. penat main bola toksah cakap la.. bukannya boleh sumbat gol byk sangat pun..

Haa.. aku ni bile dah start main bola bukannya boleh kawal nafsu.. tak maghrib mmg jangan harap aku balik umah.. bab ni mmg Wae ngan arwah ayah angin beno.. dahlah kaki hitam legam kotor dengan debu, balik plak tu dah masuk maghrib.. alamak kena bedal la.. aku punya trick, aku tunggu ayah aku start dia punya motor dulu.. oh ya, arwah ayah aku ni ustaz, dia selalu mengajar kat surau2 berhampiran lepas maghrib.. jadi aku tunggu dia pi surau barulah aku masuk rumah.. yelah, takut kena rotan.. arwah mmg garang woo.. tapi, trick aku tak selalu menjadi.. aku ingat selamatlah kena bedal, rupa2nya masuk aje aku dalam rumah, tanpa kusedari zapp!! waduh.. tu dia, wae dah tunggu belakang pintu.. Waaa!!!! menangis la jawabnya.. hehe.. mmg padan muke.. depa selalu pesan baik sebelum kul tujuh, aku yang degil.. nasib la..

kadang bile teringat peristiwa ni.. aku senyum sedirian..

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

jjjhhbkjljljl;k
 
Blogger Templates